Please assign a menu to the primary menu location under menu
GyvenimasStraipsniai

Iš kur gauti energijos? Gyvenimui, meilei, pokyčiams, džiaugsmui

Sharing is carying :)

Planai, vizijos, svajonės, norai… Visko galima mintyse ar popieriaus lapuose sukurti labai daug… Daug aprašymų, daug minčių, daug vizualizacijų… O kas toliau. Sakoma, kad kiekvieną svajonę, kiekvieną galimybę reikia iš vidinio pasaulio kelti į realybę. Ne virtualią. Į gyvenimo realybę.

Kas dažnai nutinka? Nėra jėgų. Dar dažnas pasiteisinimas – nėra laiko. Nėra galimybių. Ar tikrai? Pagalvokite, kiek dar save apgaudinėsite… Na, bet šiandien ne apie tai. Kalbėsime apie vidinę energiją.

Kur dingsta mūsų jėgos? Niekur jos nedingsta. Visas potencialas tiesiog snaudžia ir dar kartu jus migdo. Šitą reikalą turime pažadinti. Turbūt esatę daugybę kartų girdėję, kad žmogaus galimybės neribotos, proto ištekliai neriboti ir t.t. Aš irgi daug kartų esu tai girdėjusi, tik tikrasis darbas prasideda, kai šitą žinojimą reikia perketi į realybę ir tas savo neribotas galimybes parodyti pasauliui. Ryte iš lovos vos išsiverčiame, tad apie kokias galimybes šnekame?.. 🙂 Mmmm…? 🙂

Tai ir pradėkime nuo lovos 🙂

Išsimiegoti nėra lygu persimiegoti. Susitvarkykite miego ir poilsio rėžimą. Daugelis sako, kad man reikia 8-9 valandų miego. Blogoji naujiena, mes patys nusistatome, kiek miego mums reikia. Jei nuolat kartosite sau, kad Jus reikia 20 val. miego per parą, tiek ir miegosite, gal net atmerktomis akimis. Aš pati miegu 6-7 val. per naktį, man tiek užtenka, nes aš žinau, kad MAN TIEK UŽTENKA. Be to, ryte skiriu laiko meditacijai, patikėkite, nėra geresnio būdo nuskaidrinti protą, kaip rytinė meditacija.

Ajurveda rekomenduoja eiti miegoti 22 val. Laikas nui 22 iki 24 val. ypatingai svarbus mūsų smegenims. Šiuo dviejų laikotarpiu ilsisi smegenys ir nervų sistema. Leiskite joms atsipalaiduoti ir pailsėti po visos dienos. Ryte rekomenduojama keltis anksčiau, apie 6 val. Protas pailsėjęs, aktyvus tad griebiame dieną už ragų ir pradedame įgyvendinti savo tikslus ir svajones. Kuriame savo gyvenimą.

Nepasakokite man, kad jūs pelėda ar vyturys. Būsite tuo, kuo patys nuspręsite, tai tik įpročio reikalas. Na, o jei jūsų darbingumas naktį daug geresnis, tai bent po nakties tinkamai pailsėkite, o ne prisnūskite lengvai.

Miegas mūsų gyvenimo kokybei labai svarbus. Dar keli patarimai:

  • Neprisivalgykite prieš miegą, nes dažnai sunku ryte keltis, nes skrandis dirba visą naktį. Geriausia prieš miegą nevalgyti bent 2-3 val. Arba lengvai užkąsti, išgerti arbatos.
  • Paskaitykite prieš miegą. Protas nurims ir apsivalys, lengviau užmigsite. Geriausia jus įkvėpianti ir papildanti literatūra, ne bulvariniai portalai ar facebook naujienos. Saviugdos, dvasinė literatūra, galite pamedituoti.
  • Išjunkite televozirių. Geriausia – išneškite jį iš namų. Yra įdomesnių veiklų nei svetimų gyvenimų priežiūra. Žiūrėjimas į televizorių tai tas pats, kas spoksojimas į kaimyno langą. Kiek tai papildo mūsų gyvenimą? Ką išmokstame? Ką norime po tų vaizdų nuveikti gyvenime?

Apskritai, labai svarbu pailsėti ir dienos metu ar po darbo. Dirbame 8 val. per dieną, o kai kalbame apie poilsį, tai jis lyg ir nelabai turi įeiti į mūsų dieną. Jis svarbus, labai svarbus. Išeikite pasivaikčioti, paklausykite malonos muzikos, pabendraukite su namiškiais maloniomis temomis.

Tinkama mityba

Susitvarkykite savo mitybos rėžimą ir lėkštę. Dažnai mes valgome prabėgomis, šį bei tą. Apie mitybos rašysiu gan trumpai. Tik kelios elementarios taisyklės:

  • Valgykite sveikus, maistingus pusryčius (košės, vaisiai, žali kokteiliai, jogurtas (be cukraus), augalinis pudingas, granola, daiginti grikiai ir t.t.;
  • Rytą pradėkite su stikline šilto vandens, gali būti su citrina;
  • Pietūs turi būti sotūs ir maistingi, su didele porcija šviežių daržovių;
  • Užkandžiams ne spurgos ar bandelės, o riešutai, džiovinti vaisiai, uogos, vaisiai, morkos, brokoliai ar dar koks gyvas ir kokybiškas maistas;
  • Vakarienė turėtų būti lengvesnė, neapsunkinanti organizmo. Kuo sunkesnė vakarienė, tuo prastesnė miego kokybė.
  • Derinkite mitybą su fiziniu aktyvumu. Jei daug sportuojame, daugiau ir valgome, o ne atvirkščiai.
  • Vartokite kuo mažiau cukraus, nes jis skatina grybelio daugininąsi organizme, sukelia įvairias ligas, apsunkina mąstymą, trukdo meditacijai.

Nepersivalgykite. Persivalgymas ir prastos kokybės maisto virškinimas atima iš mūsų labai daug energijos ir jėgų. Nesvarbu, tai pietūs ar pasismaginimas su maistu prieš naktį.

Pamąstykite. Vietoj to, kad visos jūsų jėgos atiduotos pilvui, galėtumėte nuveikti kažką įdomaus. Galbūt paskaityti, paklausyti įdomios paskaitos, produktyviai padirbėti, sukurti naują projektą, pamedituoti, nueiti pasportuoti ar tiesiog padaryti mankštą. Kas įdomu, kas vertinga, kas brangu. Apie mitybą galite daugiau paskaityti www.rojausdarzas.lt, čia daug info ir sveikų receptų, kuriuos kuria maisto entuziastė Lilė.

Fizinis aktyvumas – nevirstam pelke

Kad ir kaip kai kurie iš mūsų nenori fizinės veiklos, teks ją įtraukti į kasdienį gyvenimą. Mūsų kūnas sudarytas iš vandens. Žinote, kas nutinka vandeniui, kai jis nebejuda? Virsta pelke. Kad nevirstumėte į užsistovėjusį ir klampų vandens telkinį, susiraskite manštos būdą, kuris jums priimtiniausias. Dabar sporto klubuose, jogos centruose, šokių klubuose vyksta daugybė įdomių užsiėmimų. Nesakykite, kad jums nepatinka sportas. Galbūt tiesiog ne viską išbandėte.

Kitas fizinio judėjimo pliusas – bendraminčiai. Žmonės čia randa draugų. Randa naujų idėjų. Pradeda dalyvauti įvairiose veiklose. Dažnai fizinis aktyvumas ir įsiliejimas į kažkokią veiklą atgaivina visą gyvenimą. Būkite aktyvus ne tik ant treniruoklio ar kilimėlio, pabendrauite su šalia esančiais žmonėmis. Prižadu, atrasite tikrai įdomių istorijų, pažinčių ir gal net naujų veiklų 🙂

Kvėpavimas – galia apie kurią mažai kas kalba

Kvėpavimas yra labai labai svarbus aspektas mūsų gyvenime. Dažna problema, kad sėdime sulinkę, nepasisaviname deguonies tiek, kiek reikia. Kvėpuojame krūtine, vietoj to, kad turėtume kvėpuoti pilvu, diafragminiu kvėpavimu. Būtinai atkreipkite dėmsesį į savo sedėjimą, turime išmokti sėdėti tiesiu stuburu ir kvėpuoti tolygiai. Jei nepavyksta kvėpuoti pilvu – išmokite. Tai ne raketų mokslas.

Tiesiog ryte ir vakare gulėdami lovoje pradėkite kvėpuoti pilvu (kol mokomės gulint yra lengviau), dienos metu pasikartojame. Jei dažnai trūksta energijos, išmokite kvėpavimo pratimų, kurie kelia tonusą. Jogoje mes naudojame Kapalabhati arba Ugninį kvėpavimą.

Jogos sistemoje kvėpavimo suvaldymas yra net svarbesnis už darbą su fiziniu kūnu. Nuo medikų, mokslininkų iki senųjų šventraščių kalbama apie kvėpavimo svarbą. Išmokę bent taisyklingai kvėpuoti, jau įgausime daug jėgų. O toliau tęsiant kvėpavimo temos svarbą, iš darbo patirties esu mačiusi, kaip kvėpavimo pratimų pagalba žmonės išsigydo depresijas, įvairius negalavimus, moka sąmoningai valdyti savo emocijas, nerimą ir įveikti baimes. Vien suvaldę kvėpavimą. Parašysiu kada apie tai plačiau 🙂

Emocinis ir mentalinis disbalansas

Norėjau šiame straipsnyje nekalbėti apie meditaciją, proto ir emocinę švarą, bet negaliu 🙂 Rašydama pažvelgiau į savo gyvenimą ir paklausiau savęs, kas labiausiai vagia iš manęs energiją? Atsakymas atėjo labai paprastas – negatyvios emocijos. Retai tokių turiu. Bet, kai turiu, tai nudažau viso pasaulio dangų pilka spalva. Tiek savo, tiek jūsų visų.

Pyktis, pavydas, nerimas, apmaudas, nusivylimas – nusiurbs jūsų energiją greičiau nei Twilight’o vampyrai. Darbas su negatyviom emocijom irgi atskira ir gan didelė tema. Skaitykite literatūrą šia tema, klauskytės paskaitų, eikite į seminarus. Darykite viską, kad sutvarkykite šią gyvenimo sritį. Nes BŪDAMI NEGATYVIOS BŪSENOS, MES NENORĖSIME NIEKO VEIKTI IR KEISTI SAVO GYVENIME.

Tik geros emocijos yra ilgalaikė varomoji jėga. Pyktis ar nusivylimas savimi gali jus išjudinti kažką keisti, tai yra gerai. Bet žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą turėsite išmokti džiaugtis gyvenimu. Pamilti šį pasaulį su visais nuostabiais sutvėrimais ir gyvybės formomis.

Balansas – kas jis?

Aš nežinau, kas yra balansas ir kur jis yra. Tai labai individualus klausimas, o atsakymas dar individualesnis. Pamenu, klausiau vieno lektoriaus paskaitos apie balansą ir jis išsakė labai įdomią mintį šią tema. Jis sakė: “Balanso iš tikrųjų nėra. Yra tik nuolatinės jo paieškos”. Hmmm… Pagalvojau… Yra tame racijos. Pabandžiau papurtyti savo atmintį ir rasti žmones, kurie gyvena balanse. Stabiliai ilgą laiką. Aptikau gal vieną asmenį… Ir tai gal…

Balanso paieškoms aš naudoju DISCIPLINĄ. Nežinau, kaip jums, bet be jos, mano gyvenimas pradeda bėgioti į šalis. Aš turiu dienotvarkę, turiu reguliarų laiką kada kėliuosi, kada einu miegoti, kada dirbu. Žinoma, būna dienų, kai “iškrentu” iš rėžimo, nes kartais noriu daugiau poilsio.

KODĖL VERTA TURĖTI ENERGIJOS?

Visi norime būti laimingi, turtingi, mylimi, mylintis, pilnavertiškai pasirūpinti savimi ir šeima. Be jėgų ir energijos nei iš vietos. Gulėsime kaip rąstai lovoje su telefonu rankose ir piktinsimės neteisybe. Niekas nėra neteisus. Tik mes – kai apleidžiame savo gyvenime ir leidžiame jam ridentis kūliais nuo Olimpo kalno. Jogos filosofija moko, kad kiekvienas žmogus yra Dievas, krikščionybė, ad mes Dievo vaikai. Na, tai kur tas mūsų dieviškumas? Kas apskritai tas dieviškumas?

Dievas sukūrė pasaulį – netobulai tobulą. Jei aš Dievas, ar galiu sukurti savo pasaulį. Daug žmonių jau susikūrė. Nieko magiško ar neįprasto. Taisyklės visiems vienodos. Suimti save į rankas ir pradėti veikti dėl savęs. Savo sveikatos, savo kokybės, savo laimės.

Saviugdos meistras Brian Tracy savo paskaitose pasakoja, kaip jis išnagrinėjęs galybę milijonierių atrado, kad yra tam tikras šablonas, kuriuo vadovadamiesi jūs irgi toks tapsite. Taip ir su vidine energija, susitvarkome kertinius akmenis (o ne nešiojame juos aukštyn žemyn kaip Sizifai) ir judame į priekį. Uždirbti pinigų, susirasti mylimą žmogų, pastatyti namus, sukurti verslą, rasti naują darbą, kokybiškai dirbti – viskam reikia energijos. Ar turiu jos užtektinai? Ar sukūriau viską, ką norėjau? Jei ne, grįžtam į viršų ir skaitom vėl iš kur gauti energijos 🙂

Facebook Comments

Sharing is carying :)
Joga| Meditacija | Stovyklos