Please assign a menu to the primary menu location under menu
GyvenimasĮkvėpimasStraipsniai

Apie tai, kas brangu ir ypatingai svarbu – LAIKĄ SAU

Sharing is carying :)

Laikas sau, su savimi, atsipalaidavimas yra tie gyvenimo aspektai, kuriuos dažnai prisimename tada, kai gyvenimas pradeda judinti žemę po mūsų kojomis. Griūna sveikata, emocijos pasileidžia uragano ritmu. Įvyksta susidūrimas su savimi. Dažnas nustemba. Kiek daug visko mūsų viduje. Užspaustų nuoskaudų, emocijų, nuolat besikartojančių minčių, pasenusių ir nepaleistų išgyvenimų.

“Tavo laikas yra per daug vertingas, kad būtų aukojamas ir švaistomas kovoms su žemomis neapykantos jėgomis, pavydu ar pykčiu. Atsargiai saugok savo trapų gyvenimą. Tik Dievas gali sukurti gėlę, tačiau bet kuris kvailas vaikėzas gali ją nuskinti ar sutrypti. Og Mandino”

Tik sustoję ir atsisukę į save pamatome viduje besisukančią karusėlę, visiškai atskirą vidinį pasaulį, kuris dažnai labai nutolęs nuo to, ką mes rodome išorėje. Sustojimo pradžia ne visuomet būna maloni. Vidinės šiukšlės, kaukės, plastikiniai jausmai, smėlio kaukės lenda į paviršių. Bet ji BŪTINA. Kodėl? Nes kuo ilgiau jį atidėliosime laiką sau, tuo bus sunkiau sau pasakyti STOP – GANA – NORIU ATSITRAUKTI.

Gali darytis vis sunkiau sustoti ne tik tada, kai mums gyvybiškai reikės poilsio. Bus sunkiau sustoti, kai byrės santykiai ir reikės laikino atsitraukimo, kai reikės sustoti ir pabūti su savimi po barnio, kai reikės sustoti pakelti akis į švintantį rytą. Per minčių debesis ir nuovargį užgulusį visą protą praleidžiame akimirkas, kuriose nušvinta mūsų tiesa. Sąmoningumo žybsniai užgęsta po svetimais rūpesčiais, darbo imitacijomis ir bulvariniais paistalais.

Atsipalaidavimas prasideda nuo kūno

“Pats kūno buvimas yra palaima. Jūs negalite justi kito kūno, jei nejuntate savojo, jūs negalite mylėti kieno nors kito kūno, jei nemylite savojo; tai neįmanoma. Savo kūnu jūs rūpinatės dėl kokios nors priežasties – dėl kitų nuomonės, dėl kieno nors kito žvilgsnio; jūs niekada nesirūpinate kūnu dėl savęs. Mylėkite savo kūną ir jausite tokį atsipalaidavimą, kokio niekuomet iki tol nejautėte. Meilė yra atpalaiduojanti. Kai yra meilė, yra ir atsipalaidavimas. Osho”

Pasirūpinti savo kūnu ir atsipalaidavimu yra būtina. Dažnai žmonės atsipalaiduoti bando atvirkščiai. Pavargę sėda į meditaciją, paskui sako, kad nepavyksta medituoti. Eina bėgioti, paskui krenta prie televizoriaus, nes nebelika jėgų niekam kitam.

Išmokite sąmoningai atpalaiduoti kūną. Su meile, su pasitikėjimu. Po darbo dienos leiskite sau pagulėti bent 10-15 minučių. Ir, SVARBU, čia sąmoningai peržvelkite savo kūną, pastebėkite, kas jame vyksta. Pasiųskite ramybės, atsipalaidavimo, meilės į tas kūno vietas, kuriose jaučiate daugiausia įtampos ir nuovargio. Nuraminkite kvėpavimą.

Pasirūpinkite savo kūnu. Kai jis bus atsipalaidavęs ir ramus protas irgi veiks visai kitaip nei įprasta. Jis taps kūrybingesnis, nuosaikesnis, lengviau gausite atsakymus į rūpimus klausimus. Atsipalaidavimas atveria erdves: sąmoningumo ir įžvalgos.

Po darbo dienos nueikite į dušą, pagulėkite vonioje. Neskubėkite. Skalbiniai palauks, indai palauks, televizorius palauks. Pirmiausia trumpas poilsis – paskui visa kita.

Atsitraukimo erdvė

Nerimas, įtampa, emociniai nusivylimai – tai trys dažniausios nuovargio priežastys. Būtent jos lemia nuovargį, nors manoma, jog įvairius negalavimus sukelia fizinis ar protinis darbas”, savo knygoje “Kaip atsikratyti nerimo ir pradėti gyventi” dalinasi rašytojas Dale Carnegie. Viduje besisukantis negatyvas nusiurbia mūsų energiją daug stipriau nei bėgimas maratone.

Kasdienybėje mes tikrai dažnai susiduriame su įvairiomis situacijomis, kurios vienaip ar kitaip judina mūsų emocijas ir reakcijas. Dažnai mes nežinom kaip jas suvaldyti, kaip išmokti reaguoti ramiau arba išmokti į kai kuriuos įvykius išvis nereaguoti.

Aš pati labai mėgstu atsitraukimo praktika. Dažnai ją naudoju. Turiu savo erdvę, kurioje kasdien palieku viską nuošalėje.

Atsistoju ant kilimėlio ir lieku tik ant jo ir visiškai su juo. Visas likęs pasaulis lieka už jo ribų. Tai nebūtinai būna asanų (jogos pratimų praktika). Gali būti meditacija, šavasana (joginis atsipalaidavimas), kartais mano praktika būna knyga. Čia leidžiu pailsėti ne tik kūnui, bet ir protui nuo išorinio pasaulio. Nuo triukšmo, besaikio darbo ir chaoso.

Tas atsitraukimas, kartais, kad ir labai neilgas padeda į įprastą erdvę sugrįžti visiškai nauju žvilgsniu. Su naujais suvokimais ir, svarbiausia, su žymiai ramesniu vidumi.

Susiraskite namuose vietą, kurioje pailsėtumėte, atsikvėptumėte ir pabūtumėte su savimi. Jei namuose neišeina, išeikite pasivaikščioti, pasėdėkite kavinėje, be kitų, tik su savimi. Kad ir visai neilgai, nors 15-20 minučių. Įtraukite poilsį ir atsipalaidavimą į savo darbotvarkę. Tegul tai tampa privalomu jūsų dienos aksesuaru.

Daugeliui reikia išmokti labiau atsipalaiduoti…. Mes čia trumpam, trumpam čia ir mirtingieji, ir nemirtingieji. Kalbu apie tuos, kurie gyvena kūno gyvenimą ir mano, kad supus karste…Ir apie tuos, kurie mano esą sielos ir grįš arčiau Kūrėjo… Atsipalaiduokite. Sandžajananda.

Nelaukime, kol pradės griūti vidus, rūpinkimės savimi dabar, o ne ateityje. Mes čia trumpam. Ateinam ir išeinam. Nepamirškim savęs per tą trumpą šmėstelėjimą vadinama gyvenimu.

Facebook Comments

Sharing is carying :)

1 Komentaras

Rašyti komentarą

Joga| Meditacija | Stovyklos