Please assign a menu to the primary menu location under menu
JogaStraipsniai

Mudros: sakrali kūno simbolika ir jų poveikis mūsų gyvenimui

Sharing is carying :)

Meditacijos, kvėpavimo pratimų ar jogos užsiėmimų metu labai dažnai yra naudojama tam tikra rankų simbolika – MUDROS. Tai yra tam tikros rankų ir pirštų padėtis, kurios padeda harmonizuoti fizinį ir energetinius kūnus, atverti pasąmonės klodus, stiprinti meditaciją bei išlaikyti gilesnę koncentraciją.

Iš sanskrito kalbos išvertus žodis mudros reiškia “rankų padėtis, gestas”. Ajurvedoje yra nurodoma, kad žmogaus kūnas susideda iš penkių pagrindinių elementų  – Pancha Tattvas. Visi šie elementai yra išsidėlioję mūsų pirštuose. Taip pat rankose yra išsidėsčiusi visa galybė akupunktūrinių taškų, per juos eina pagrindiniai meridianai, nadžiai. Taip pat delnuose yra mažosios širdies čakros, kurioms sruva meilės energija.

Mudrų laikymas yra vienas iš būdų dirbti su savo fiziniu kūnu ir subtiliaisiais energetiniais kūnais. O taip pat su erdve aplink žmogų. Sujungiant pirštus tam tikra tvarka, galima aktyvuoti reikalingus meridianus ir nukreipti energiją visame kūne, atkurti nutrūkusią energijos tėkmę, įtakoti vidaus organų darbą.

Kaip praktikuoti mudras?

Atsisėskite patogiai, geriausia sukryžiuotomis kojomis ir tuomet atlikite pasirinktą mudrą 10–15 minučių. Rankos visą laiką turi būti atpalaiduotos, neįsitempusios, bet koks judesys atliekamas švelniai, lyg plaukiant. Net ir kvėpavimas turėtų būti laisvas, ramus.

Meditacijos metu taip pat galite pasirinkti norimą mudrą ir atliekant savo praktikas tiesiog laikyti rankas jums šiuo metu labiausiai rezonuojančioje padėtyje.

NAMASTE (Anjali) MUDRA

Namaste mudra jogos tekstuose laikoma viena galingiausių mudrų. Ne veltui ją itin akyviai naudoja krikščionys, japonai atsisveikindami suglaudžia delnus, nusilenkia. Daugelis žmonių natūraliai šią mudrą naudoja norėdami parodyti pagarbą vienas kitam. Indijoje ši mudra dažnai naudojama pasisveikinant ir atsisveikinant, tariant Namaste arba Namaskar, priklausomai nuo dialekto.

Senuosiuose tekstuose ši mudra yra vadinama Anjali, tai reiškia “aukojimas”. Aukojame save Visatai, Dievui, savo Aukštesniajam Aš. Tai savotiškas gilaus atsidavimo ir tikėjimo simbolis.

Namaste mudros paskirtis gražinti mus į savo širdį, suscentruoti, nurimti, pereiti į savęs gelmę. Kadangi abu delnai suglaudžiami, mūsų kūne pradeda harmonizuotis vyriška ir moteriška energija, dešinys ir kairysis smegenų pusrutulis, savotiškai sukuriamas Budizme minimas aukso vidurio kelias.

Šią mudrą galite naudoti meditacijos ar maldos metu, ar tiesiog, kai jaučiate, kad esate išsibalansavę, trūksta vidinės ramybės. Tiesiog ramiai atsisėskite ir pabūkite bent 5 minutes susidėję delnus ties krūtinės centru. Dar galima laikyti ties Aukštesniojo žinojimo centru, 6 čakra, kaktos centru.

Teikiama nauda:

  • Gerina kraujospūdį;
  • Harmonizuoja širdies veiklą;
  • Padeda nurimti;
  • Stiprina meilės energiją;
  • Harmonizuoja emocinį ir mentalinį lauką.

JNANA ir CHIN MUDROS

Tai viena dažniausiai naudojamų mudrų jogos užsiėmimų ar meditacijos metu. Atliekant šią mudrą suglaudžiamas nykštys ir rodomasis pirštas. “Jnana”išvertus iš Sanskrito kalbos reiškia “žinios”, “chin” – ”

Šios mudros sudaro uždarą ratą,

Jų metu galima suglausti ne tik pirštų pagalvėles. Ruošiantis ilgesnei meditacijai ar dvasinei praktikai, rekomenduojama rodomąjį pirštą pasidėti prie galinės nykščio falangos.

Likę 3 ištiesti pirštai simbolizuoja tris gunas – savybes, kurios palaiko visą evoliuciją mikrokosmose ir makrokosmose: Tamas (pasyvumas), Radžas (aktyvumas) ir Satva (harmonija). Jogos filosofijoje nykštys simbolizuoja Dievą, Dvasią, Aukščiausiąją Sąmonę. Rodomasis pirštas – individualią sielą, vidinę realybę, dar kitaip vadinamą jiva. Sujungus šias dvi jėgas, žadiname savyje Dvasią, Aukštesnįjį žinojimą, vidinę Tiesą.

JNANA (Džniana) mudra – plaštakų padėtis, kai pirštų galiukai nukreipti AUKŠTYN. Čia dalinamės savo energija su Visata, pasauliu, skleidžiame atvirumą.

CHIN (Čin) mudra – plaštakų padėtis, kai pirštų galiukai nukreipti ŽEMYN. Kuomet pirštai nukreipti žemyn, energiją kaupiame savyje.

Jnana ir Chin mudros – tai universali savijautos gerinimo priemonė esant protinei įtampai.

Šios mudros:

  • harmonizuoja, padeda susikaupti, gerina koncentraciją, atmintį;
  • aktyvina kūrybinius sugebėjimus;
  • šalina emocinę įtampą, nerimą, melancholiją, liūdesį, ilgesį ir depresiją,
  • stiprina dvasią, „daro šviesią galvą”;
  • padeda esant depresijai, nemigai ir priešingai – mieguistumui, normalizuoja kraujospūdį.

DHYANA MUDRA

Ši mudra labai dažnai siejama su Budizmu, kadangi Buda labai dažnai vaizduojamas susidėjęs rankas šioje padėtyje. Šioje mudroje delnai yra sudedami vienas ant kito. Dvasiniuose tekstuose nurodoma, kad tai simbolizuoja dubenį, kuriame saugoma švara, laisvė ir tuštuma. Sakoma, kad čia vyksta giluminė mūsų esmės trasnformacija. Ji taip pat harmonizuoja sakralinę, seksualinę čakrą, kuri yra dvasinės energijos pamatas.

Kaip atliekama?

Moterims rekomenduojama dešinę ranką dėti apačioje, kairę viršuje, vyrams – atvirkščiai. Dešinė ranka atstovauja vyrišką energiją, racionalumą, logiką. Kairė -moteriškąją energiją – jausmus, emocijas, lengvumą. Delnai dedami vienas ant kito, žiūri į viršų, nykščiai gali būti suglausti, jei patogu.

Dyana mudros teikiama nauda:

  • stabilizuoja mintis ir emocijas;
  • harmonizuoja sakralinę čakrą, pripildo ją energijos;
  • suteikia gilią koncentraciją ir susitelkimą;
  • balansuoja vyrišką ir moterišką energiją žmogaus kūne;
  • mažina įtampą, nerimą, stresą;
  • suteikia gyvybingumo, džiaugsmo, emocinio atsipalaidavimo.

HAKINI MUDRA

Iš Sanskrito kalbos išvertus “hakini” reiškia “galia” arba “taisyklės”. Kartais ji dar vadinama minčių suvaldymo mudra. Šis pavadinimas kilęs iš Hakini dievybės, kuri atstovauja sąmoningumo plėtra ir Aukštesniosios sąmonės atsivėrimą.

Kaip atliekama?

Visi pirštai yra suglaudžiami, lieka nedidelis tarpas tarp delnų. Atliekant šią mudrą, rekomenduojama dėmesį sutelkti kaktos centre, 6 čakroje Ajnoje.

Hakini mudros teikiama nauda:

  • stiprina intuiciją;
  • ramina mintis ir protą;
  • gerina atmintį, koncentraciją ir susitelkimą;
  • stabilizuoja dešinįjį ir kairįjį smegenų pusrutulius.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ARTĖJANTYS RENGINIAI:

JOGOS IR MEDITACIJOS STOVYKLA | Birželio 28-30 d.

Meditacinis atsiskyrimas gamtoje § TYLOS STOVYKLA | Liepos 26-28 d.

Facebook Comments

Sharing is carying :)
Indrė Marija | Joga | Meditacija | Stovyklos