Please assign a menu to the primary menu location under menu
MeditacijaStraipsniai

7 EFEKTYVŪS patarimai kaip LENGVAI pradėti MEDITUOTI + įpročio vystymas

Sharing is carying :)

Meditacija – tas saldus žodis, kuris šiais laikais vis dažniau linksniuojams mūsuose. Neseniai viena mano jogė pasakojo, kaip ji apsilankė pas gydytoją. Visi rodikliai buvo puikūs. Tik vienas ne. Žinote, ką gydytoja jai pasakė? “Turbūt mažai dėmesio skiriate meditacijai!!!” O taip, jūs teisingai išgirdote! Taip pasakė medikė :))) Mane laaaaaabai maloniai nustebino šie gydytojos žodžiai (jei teks lankytis pas gydytoją, norėsiu pas ją užsirašyti) 🙂 Na, o mano jogė sakė pradės daugiau medituoti 🙂

Gerai, grįžkime prie meditacijos. Ji tikrai daro stebuklus. O kokius, geriausiai žinosite pradėję medituoti. Istorijų labai daug, labai skirtingų. Rezultatai praktiškai tie patys: daugiau džiaugsmo, vidinės ramybės, žymiai geresnė sveikata. Tad, kaip pradėti šį stebuklą.

1. Susikurkite namuose meditacijos erdvę.

Meditacijai nereikia namelio ant jūros kranto, vienuolyno ar kalnų trobelės. Turėkite savo kampelį. Pavyzdžiui, aš namuose svetainėje turiu savo nedidelę erdvę, kurioje atėjusi medituoti pasitiesiu pleduką, užsidegu žvakę ir sėdu medituoti. Tiek užtenka.

Kodėl gerai pastovi vieta? Nes čia nurims jūsų protas. Pradžioje jis gal blaškysis, reikalaus, kad apie kažką mąstymumėte, planuotumėte, kritikuotumėte. Bet laikui bėgant, jei vis ateisite į savo erdvę ramiai pabūti, jūsų protas taps paklusniu, išdresiruotu šuniuku, kuris gavęs komandą “tylėti” atsipalaiduos ir nurims.

2. Meditacijos trukmė

Nepradėkite medituoti nuo valandos. Pamenu, kai panorau išmokti medituoti, paskaičiau (nemapenu kur), kad reikėtų medituoti per dieną apie valandą laiko. Bandžiau. Protas blaškėsi kaip pašėlęs, skaudėjo visą kūną nuo sėdėjimo, o klubai maniau suplyš. Nedarykite to.

Galite pradėti nuo 10-15 min. Jei pamėginsite tiek ir bus per sunku išsėdėti ramiai ar labai sudėtinga susitelkti, pradėkite bent nuo 5 minučių. O paskui vis pridėkite po 1 ar 2 minutes. Pamatysite, ateis laikas, kai 15 minučių taps labai mažai. Patikėkite medituotojų patirtimi 🙂

3. Sėdėjimo poza

Kas jums pasakė, kad medituoti reikia lotoso pozoje? Jei nežinote, kaip atrodo lotoso poza, tuomet jums ir nereikia žinoti, nes tikrai norėsite pamėginti ją padaryti 🙂 Tikrai nėra būtina sėdėti kryžiuotom kojom ar kažkaip super jogiškai. Vienintelė rekomendacija – tiesus stuburas.

Galite sėdėti ant kėdės, pagalvėlių, galite atsiremti į sieną. Jei turite problemų su nugara ar stuburu, atsigulkite. Jau geriau medituoti atsigulus nei išvis nemedituoti 🙂 Kojos gali būti ištiestos arba sukryžiuotos, nugara patogiai atsiremkite į sieną. Aš kartais pasidedu pagalvėlę už nugaros, kad būtų minkščiau.

4. Atsipalaidavimas- būtinoji meditacijos dalis

Kelis kartus giliau nei įprastai įkvėpkite ir iškvėpkite. Tuomet  sąmoningai peržvelkite visą kūną. Nuo kojų pirštų galiukų iki viršugalvio. Mintyse galite įvardinti sau, kurias kūno vietas atpalaiduojate. Tokiu būdu ir dėmesį atitrauksite nuo buities ar darbų.

Gyvenimas įtampoje = nekokybiškas gyvenimas. Tik atsipalaidavus kūnui, atsipalaiduoja protas. Todėl galite lengviau išspręsti problemas, būti kūrybingesni, ramesni. Įtampa kuria ligas, negatyvą aplink mus. Mokinkitės sąmoningai atsipalaiduoti. Tai svarbi ne tik meditacijos, bet ir viso tavo gyvenimo sudedamoji dalis.

5. Dėmesio objektas

Tylus protas… Švari galva… Taip taip… Dažnai paskaitę apie meditaciją, kad galvoje neturi likti jokių minčių, žmonės ja nusivilia, nes neišeina nuraminti minčių ar tuo labiau sukurti tylą galvoje. Minčių tikrai gali likti. Ir labai normalu, kad jų lieka. Jei jums pavyks medituoti, kad jų neliktų, irgi viskas super. Kiekvienam meditacija labai individualus reikalas.

Taip. Svarbus meditacijos aspektas – dėmesio sutelkimas į pasirinktą objektą. Jūsų objektu gali būti kvėpavimas, vizualizacija, muzikos garsų klausymas, mantros kartojimas. Aš labai dažnai medituoju su mantra. Tiesiog sutelkiu dėmesį į krūtinės centrą, o mintyse kartoju mantrą. Įkvepiu, o su iškvėpimu mantrą sakau ir taip tęsiu. Mintimis kažkur nuklystų, vėl grįžtų į koncentracijos vietą, kvėpavimo stėbėjimą (kaip įkvėpiu ir iškvėpiu) ir mantra. Paprastai, be jokių įmantrybių.

6. Malonumo taisyklė

Šita mano mėgstamiausia 🙂 Deja, daugelis čia ir padaro didžiausia klaidą. Meditacija dažnai tampa veiksmu, kuris daromas iš skausmo pozicijos: “Bandžiau, sunku, neišeina, skauda kojas, nugarą, nesusikaupiu”. Dažnai girdžiu, kaip šie žodžiai palydi mėginančius medituoti. STOP STOP STOP. Meditacija tai yra MALONUMAS. Pats gryniausias ir tyriausias malonumas.

Jei einate medituoti su tokia nuostata, kad bus sunku, tai ir mylėtis galima su tokia pačia nuostata. Bet juk retas darome tai iš pareigos ar dėlto, kad reikia… Žinoma, būna visokių atvejų, bet čia kalbu apie tą tikrą malonumą. Tai va, nusiteikite, kad meditacija tai jūsų laikas sau. Laikas emocijų ir proto ramybei. Jūsų santykiui su savimi. Meilės sau laikas. Ryšiui su savimi. Mėgaukitės kiekviena meditacijos akimirka. Prikvėpuokite save malonumo ir atgaivos. Tiesiog sėdėkite ir mėgaukitės, o po meditacijos – GYVENKITE IR LYGIAI TAIP PAT MĖGAUKITĖS.

Norite žinoti, koks dar vienas LABAI SVARBUS (7) meditacijos ASPEKTAS?

Pasiryžimas. Labai dažnai meditacijos praktika nutrūksta vos pradėta. Kai kuriems užtenka valios išlaikaikyti ją ilgiau. Ir tik labai nedaugelis žmonių praktikuoja ją kasdien. Mano aplinkoje tikrai nemažai visų variantų. Tie, kurie praktikuoja meditaciją kasdien – tikrai kitokie. Jie drąsūs. Jie ryžtingi. Jie laimingi. Jie žino ką daro savo gyvenime, kur eina ir kur nueis. Tai aktyvaus veiksmo žmonės. Gera juos matyti ir su jais bendrauti.

Dažnai pasiteisinimas būna, kad nėra laiko. Hmmmm…. O atkreipėte dėmesį, kiek laiko per dieną stumdote facebooką, instagramą, žiūrite TV, juokingus Youtube video… Vardinti toliau? Ar jau atsirado 10-15 min. laiko tavo dienoje? Tuomet tęsiam.

Svarbu paversti meditaciją įpročiu. Amerikiečių mokslininkė Deane Alban teigia, kad 95 procentai mūsų veiklos yra valdoma smegenų dalies, atsakingos už nesąmoningą, užprogramuotą elgesį.

Nenuostabu, kodėl valomės dantis, važiuojame su dviračiu, pasitaisome kavos ir darome daug kitų veiksmų, apie tai beveik negalvodami. Norėdami įgyti naują įprotį, mes tiesiog turime pasitelkti pasąmonės jėgą ir sukurti naują neuronų trajektoriją smegenyse, kad 10 pritūpimų ryte taptų tokiu pat savaime suprantamu dalyku kaip važiavimas dviračiu.

Kaip tai padaryti? Ar teko girdėti 21 dienos taisyklę? Kad nauja veikla taptų įpročiu, turite ją be pertraukos praktikuoti 21 dieną. Būdai, kaip tai padaryti:

  1. Atsispausdink mėnesio kalendorių, kad kasdien galėtum užbraukti langelį. Taip save motyvuosi, kai matysi rezultatus.
  2. Pasikalbink dar porą draugų meditacijos iššūkiui. Tuomet kasdien pameditavus parašykite vienas kitam žinutę: “Aš jau. Kada jūs planuojat?” 🙂
  3. Veikite anksti. Stenkitės medituoti, daryti atsilenkimus ar atlikti kitus užsibrėžtus uždavinius ryte, nes tuo metu jūsų valios energija yra didžiausia. Be to, savo pasiekimais galėsite džiaugtis visą dieną.
  4. Paverskite meditacija džiaugsmingu malonumu. Vauuu. Man jau vien tai rašyti malonu 🙂 Neseniai viena draugė pasakojo, kad ji niekaip neatranda laiko. Sako tiesiog protas priešinasi. Ką daryti tokiu atveju?Pasidarykite arbatos, o jei labai norite ir kavos. Nueikite su ja į savo meditacijos erdvę ir ten su didžiausiu malonumu išgerkite tą puodelį. Tegul meditacijos erdvė tampa jūsų atsipalaidavimo erdve. Tik nekartokite to kasdien, nes meditacijos vieta taps kavutės vietelę 🙂 Kartas nuo karto darykite šioje vietoje tai, nuo ko jūsų širdis atsipalaiduoja.
  5. Nepamirškite apdovanoti savęs, kol formuojate naują įprotį. Viena diena su meditacija jau yra labai gerai ir labai daug, raskite būdą kaip save paleipinti. Pasivaikščiokite, pašokite, nusišypsokite sau, paklausykite mėgstamos muzikos 🙂

“Ankstų rytą, gerdamas arbatos puodelį, daryk tai iš visos širdies – tarsi tai būtų tavo paskutinis puodelis. Priimk į save kiekvieną akimirką ir išspausk iš jos syvo lašą. Osho”

Kol mokotės ar pratinate save prie meditacijos, jokiu būdu nesmerkite savęs, nekritikuokite ir nekaltinkite savęs jei kažkas nepavyko. Bandykite, bandykite ir dar kartą bandykite. Kiekvienas bandymas – pamoka, todėl būtų neprotinga atsisakyti mums individualiai gyvenimo skirtų mokymų. Mylėkite meditaciją, mylėkit save – tai esminis meditacijos tikslas. Om.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ARTĖJANTYS RENGINIAI:

JOGOS IR MEDITACIJOS STOVYKLA | Birželio 28-30 d.

Meditacinis atsiskyrimas gamtoje § TYLOS STOVYKLA | Liepos 26-28 d.

Facebook Comments

Sharing is carying :)
Rašyti komentarą

Indrė Marija| Joga| Meditacija| Dvasinis augimas